IBX5924FE0DD517A Hati Hati : Semakin Banyak Syarikat Tak Pandang Ijazah Siswa

Informasi KEsehatan dan kecantikan

January 24, 2016

Hati Hati : Semakin Banyak Syarikat Tak Pandang Ijazah Siswa

Beritafresh.com - Para siswa hendaklah cemas karana saat ini semakin banyak Syarikat yang tak lagi memandang ijazah kelulusan sebagai penilaian utama di saat pengambilan kerja. Mereka kini mula memperhatikan asa lain dalam penilaian. So, bagi para siswa yang selama ini hanya mengejar marka dengan penuh lelah dan penat di universiti harus berfikir ulang untuk mebngembangkan kecakapan lain yang mendukung. 

Kabar tersebut memang bukan berasal dari Malaysia melainkan dari australia. Dari kabar yyang dirilis oleh News.com.au banyak Syarikat yang kini mula menggugurkan ijazaha daripada syarat utama pengambilan pekerja. Mereka memiliki asa penilaian yang lain. Sebab, dalam beberapa tahun terakhir, dari pada riset yang sudah dilaksanakan ternyata banyak lulusan University yang nyata nyata tak memiliki keahlian yang sebenar. 

Para siwa yang memiliki marka tinggi kini tak lagi menjamin mendapatkan peluang untuk masuk ke Syarikat dengan mudah, mereka harus benar benar mengetahui praktik di lapangan, sehingga bukan hanya teori saja yang dimengerti. Sehingga kini mula nilai pengajian tinggi tak lagi diberikan perhatian yang paling utama, namun yang paling penting adalah kemampuan nyata sebanr mereka. 

Hasil tinjauan Lembaga Graduan Australia menyebutkan bahwa 25% lulusan universiti gagal masuk dalam Syarikat besar setamat pengajian. Bahkan beberapa Syarikat juga mengungkapkan gaji graduan kini tak lagi tinggi dan perlahan lahan makin sedikit atau dibayar lebih murah daripada sebelumnya. Hal yang paling utama mendapat perhatian utama adalah kemahiran digital, kemampuan diri adaptasi, perwatakan menarik, dan annjal dalam pengurusan. Meskipun mereka tak memiliki ijazah graduan atau bahakan markanya kecil, namun Syarikat berani kasih gaji tinggi.

Hati Hati : Semakin Banyak Syarikat Tak Pandang Ijazah Siswa Rating: 4.5 Diposkan Oleh: haiday