IBX5924FE0DD517A Sila Cuba dan Bahagikan, Amalan Mudah Agar Cepat Kaya

Berita Terbaru Dipercayai

January 30, 2016

Sila Cuba dan Bahagikan, Amalan Mudah Agar Cepat Kaya

Beritafresh.com - mempunyai harta yang berkecukupan dan mampu memberi sesama, sedekah untuk agama tentu menjadi cita cita setiap orang. Namun jalan untuk menjadi kaya bukan perkara yang mudah. Sebab, rezeki itu sudah diatur oleh Allah SWT, kita sebagai manusia hanya berusaha dan berdoa. Namun bukan bermakna untuk memperoleh rezeki itu susah. Jika kita sudah tahu kuncinya, maka rezeki akan mengalir seperti air. Bahkan rezeki boleh datang dari arah mana saja tanpa kita duga, walaupun jika dikira hitung gaji dari pekerjaan tetap nuilainya tak bertambah.

Nah jika anda adalah orang yang mencari tips bagaimana agar cepat kaya, berikut ini beritafresh berikan beberapa panduan amalan agar cepat kaya

Rajin berusaha dan giat bekerja
Kunci utama kejayaan dan kekayaan adalah rajin bekerja dan berusaha. Apapun pekerjaannya, syarat mutlak yang harus dilakukan adalah rajin bekerja.

Rajin berdoa meminta pada yang Kuasa
Setelah kita berusaha dan bekerja dengan giat, jangan lupa untuk memohon rezeki pada Allah SWT. Karena Dia adalah Dzat Maha Pemberi dan Maha Kaya.

Berdoa meminta secara jelas
JIka kita mahukan kereta, maka berdoalah meminta kereta, jika kita menginginkan wang 1 juta ringgit, maka mohonlah diberi wang 1 juta ringgit. Nescaya jika permohonan kita jelas, maka Allah juga akan jelas memberinya.

Rajin beribadah
Tentu saja setiap berdoa yang paling mustajab adalah setiap selepas ibadah solat. Jangan tinggalkan solat 5 waktu.

Rajin Solat Malam
Doa yang kita ucap ketika solat malam di sepertiga malam, maka akan cepat dikabulkan.

Rajin Solat Dhuha
Solat Duha merupakan ibadah yang mampu membukakan rezeki bagi para umatNya, hal itu juga sudah dijelaskan dalam Al quran serta hadith.

Rajin bersedeqah
Sedekah tak akan pernah mengurangkan kekayaan kita, justru sebaliknya dengan berkongsi kepada sesama Allah akan melipatgandakan harta kita. Ada suatu hadis yang mengatakan bahawa sedekah 1 kali akan dibalas 10 kali ganda oleh Allah. Selin itu sedkah ada baiknya dilakukan kapan saja, baik dalam keadaan berlebih maupun kurang.

Itulah beberapa amalan mudah yang boleh kita cuba praktikkan setiap harinya agar cepat kaya. Selamat mencuba

Sila Cuba dan Bahagikan, Amalan Mudah Agar Cepat Kaya Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Herma Davian