IBX5924FE0DD517A Wow, 70 Anggota Polis Dijemur Kerana Malas Sembahyang

Berita Terbaru Dipercayai

February 15, 2016

Wow, 70 Anggota Polis Dijemur Kerana Malas Sembahyang

Beritafresh.com penguatkuasaan undang-undang di Indonesia ternyata tak hanya sebatas hukum pidana atau perdata saja, namun juga ketertibannya terdahap ajaran agama juga ikut ditindak. Pasalnya baru baru ini sebanyak 70 anggota Polis di daerah Surabaya (Indonesia) dijemur di bawah terik matahari kerana mereka malas solat. Sebanyak 70 anggota polis yang tinggal di asrama enggan pergi ke masjid untuk melakukan solat berjamaah, padahal Azan Duhur sudah berkumandang. Sang Kapolres (Komander Polis) kemudian mendatangi asrama yang mereka diami, dan benar saja Tony Sugiyanto (Komander polis) terkejut dan terpinga-pinga melihat anak buahnya tidak solat berjemaah namun justru berehat di dalam barak.

Melihat hal itu Tony kemudian menghukum 70 anggota polis yang malas solat itu dengan berjemur di lapangan. Mereka dihukum push-up, bergulung gulung, merayap dan berbaring di lapangan yang begitu panas. Sanksi yang diberikan Tony itu memang bukan sifat spontan kerana sesuai dengan Arahan dari Kepala Daerah Polis yang mengarahkan kepada semua anggota polis yang beragami Islam wajib untuk solat berjemaah di masjid.

Tony mendedahkan, hukuman tersebut diharapkan dapat menimbulkan efek jera dan menyedarkan mereka akan kewajibannya sebagai seorang muslim. "Ini baru panasnya dunia, belum panasnya api neraka, tambahnya"

Wow, 70 Anggota Polis Dijemur Kerana Malas Sembahyang Rating: 4.5 Diposkan Oleh: haiday