IBX5924FE0DD517A Heboh di Indonesia, Dukun Malaysia Dapat Hantar Santet Via Facebook

Informasi KEsehatan dan kecantikan

March 19, 2016

Heboh di Indonesia, Dukun Malaysia Dapat Hantar Santet Via Facebook

Beritafresh.com - adanya ilmu santet atau teluh ternyata juga dipercayai di Malaysia. Hal itu ternyata membuat Netizen Indonesia heboh. Pasalnya Dukun Malaysia dikenali mampu menghantar santet / teluh memalui facebook. Hal itu dipersetujui oleh pakar komunikasi setempat. Bomoh Malaysia memang canggih kerana dapat menghantar kejahatan via Facebook sehingga membuat korbannya sakit dari jarak jauh tanpa perlu mengambil fizikal atau benda benda milik mangsa secara langsung.

Bomoh di Malaysia canggih jadi jangan bandingkan seperti di Indonesia yang menggunakan alat alat tradisional mistik seperti keris bunga kemanyan dan lain lain. Kalau bomoh di Malaysia hanya memasang rangkaian wayarles.

Cara melancarkan sihir ke korbannya cukup dengan mengambil foto foto yang terdapat di akaun sosial media si korban seperti Facebook, instagram dan sebagainya. Dari situ, Bomoh akan menghantar sihir. Tak heran jika jatuhnya pesawat MH370 juga dikait kaitkan dengan aksi bomoh. Bomoh sendiri sudah dikenali di Malaysia sejak dulu kala, namun pada mulanya bomoh digunakan untuk membuang penyakit namun kini justru disalahgunakan untuk hal perkara kejahatan.

Heboh di Indonesia, Dukun Malaysia Dapat Hantar Santet Via Facebook Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Herma Davian