IBX5924FE0DD517A Tahukah Anda, Membaca Al Quran Mampu Meningkatkan Kecerdasan Otak 80%

Informasi KEsehatan dan kecantikan

April 26, 2016

Tahukah Anda, Membaca Al Quran Mampu Meningkatkan Kecerdasan Otak 80%

Beritafresh.com - Tahukah anda? bahwa membaca Al-Qur'an selepas Maghrib & Subuh itu faedahnya luar biasa, Menurut hasil penyelidikan, membaca Al-Qur'an sesudah saat solat Maghrib serta Subuh itu dapat melonjakkan kecerdasan otak sehingga 80 peratus. Hal semacam ini Kerana di sana ada perubahan dari siang ke malam serta dari malam ke siang hari. Selain itu, ada tiga kesibukan sekalian, iaitu membaca, lihat serta mendengar.

Ada banyak hal yang Boleh mengakibatkan seorang itu kuat ingatan atau hafalannya, diantaranya:
  • Mengurangkan makan
  • Membiasakan melakukan beribadah solat malam
  • Serta membaca Al-Qur'an sembari lihat mushaf
Tidak ada lagi bacaan yang Dapat Melonjakkan pada daya ingat manusia, serta Membahagikan ketenangan pada seorang terkecuali membaca dengan Kitab Suci Al-Qur'an. Diluar itu, membaca Al-Qur'an juga menghadirkan pahala dari Allah SWT. 

Doktor pakar Heroisme, Dr. Al Qadhi melalui penelitiannya yang panjang serta serius di Klinik Besar Florida Amerika Syarikat (AS) Berjaya menunjukkan kalau cuma dengan dengarkan bacaan ayat-ayat Al-Qur'an, jadi seseorang Muslim itu, baik mereka yang Dapat berbahasa Arab maupun bukan, dapat rasakan pergantian seperti berikut:

  • Fisiologi yang begitu besar.
  • Penurunan kemurungan, rasa sedih
  • Peroleh ketenangan Heroisme
  • Mencegah pelbagai jenis penyakit adalah kesan Generik yg dirasa beberapa orang sebagai objek kajian

Inovasi sang doktor pakar Heroisme ini tidak menentu. Kajian beliau ditunjangi dengan Derma peralatan elektronik yang baru untuk mengesan desakan darah, degupan jantung, ketahanan otot, serta ketahanan kulit pada Genre elektrik.

Dari hasil uji cobanya beliau telah membuat kesimpulan, kalau membaca Al-Qur'an mempunyai pengaruh besar sehingga 97 peratus dalam melahirkan ketenangan Heroisme serta rawatan penyakit.
Dalam laporan satu kajian yang di sampaikan dalam Persidangan Perubatan Islam Amerika Utara di th. 1984 dijelaskan, Al-Qur'an dapat dibuktikan dapat menghadirkan ketenangan sampai 97 peratus buat mereka yang mndengarkannya. Masya Allah ...

Oleh itu, mari saat ini kita mula menyempatkan diri kita sebahagian minit dari 24 jam di hari kita, yang didapatkan oleh Allah SWT untuk membaca, merenungi, mentadaburi serta memahami isi yang ada di dalam Kitab Suci Al-Qur'an.

Tahukah Anda, Membaca Al Quran Mampu Meningkatkan Kecerdasan Otak 80% Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Herma Davian