IBX5924FE0DD517A Alasan Anda Tidak Perlu Memakai High Heels

Informasi KEsehatan dan kecantikan

August 14, 2016

Alasan Anda Tidak Perlu Memakai High Heels

Pada saat mendengar kata high heels, pasti yang akan dibayangkan adalah kaki wanita yang memakainya. Wanita memang tidak boleh terlepas dari high heels yang dapat membuat tubuh mereka kelihatan lebih anggun, cantik dan feminin. Dan bahkan beberapa wanita memakai high heels ini setiap hari.


Namun banyak juga wanita yang enggan untuk mengenakan kasut ber hak tinggi ini, dengan alasan rasa sakit yang timbul setelah mengenakan high heels ini. mungkin beberapa orang benar - benar harus meninggalkan kasut dengan hak tinggi ini. nah berikut ini ada beberapa sebab yang perlu anda ketahui agar kamu tidak terus - terusan mengenakan high heels.

Merosakkan Otot Betis
Menurut sebuah penelitan yang dilakukan di Manchester Metropolitan University mendapati bahawa kebiasaan buruk mengenakan high heels ini boleh menyebabkan menurunnya kemampuan otot kaki. Yang tentunya boleh menyebabkan terjadinya kejang pada tendon Achiles pada betis yang mempunyai fungsi untuk menyambung otot betis dengan tumit sehingga membuat tubuh menjadi mudah lelah ketika berjalan.

Menyebabkan sakit belakang Kaki merupakan bahagian tubuh yang mempunyai fungsi sebagai penyangga utama tubuh, dan jika kamu memakai kasut yang tidak dapat men support kaki dengan baik, hal ini akan membuat munculnya rasa sakit yang mengganggu, termasuk pada otot punggung yang terasa sakit. High heels boleh memberikan tekanan pada tulang belakang sehingga boleh memburukkan lagi postur tubuh seseorang.


Memberi Kesan Wanita Penggoda
Semua orang pasti mengetahui bahawa wanita yang mengenakan high heels akan kelihatan lebih seksi dan menarik. Namun hal ini justru menjadi hal yang sering menjadikan wanita dinilai buruk. Ini kerana menurut kajian yang dilakukan oleh Nicolas GUEGUEN menunjukkan bahawa wanita yang mengenakan high heels menjadi salah satu sasaran gangguan seksual kerana undian menggoda.

Kurang berwibawa di Tempat Kerja Pekerjaan memang terkadang menjadi sebab kebanyakan wanita mengenakan high heels, namun hal ini juga menjadi penghalang ketika bekerja, terutama pada saat jam kerja. Anda perlu bekerja dengan giat dan berjalan lebih cepat, namun dengan mengenakan high heels kadang kurang berkesan untuk melakukan aktiviti dengan cepat.
Menyokong Pemikiran Kolot dan Aparteid Wanita
Sebenarnya wanita akan tetap kelihatan feminin walaupun tanpa mengenakan high heels. Seseorang tidak dapat menilai wanita hanya kerana ia mengenakan high heels atau tidak. Kerana kecantikan tidak dinilai dari kasut apa yang ia kenakan, tetapi dilihat dari hati dan tingkah laku. Jadi tanpa perlu mengetepikan kesihatan hanya untuk dapat mempertahankan pemikiran kuno mengenai kecantikan perempuan.

Nah itulah beberapa alasan kenapa kamu tidak harus mengenakan high heels dan mengorbankan kesihatan tubuh kamu. semoga bermanfaat

Alasan Anda Tidak Perlu Memakai High Heels Rating: 4.5 Diposkan Oleh: kd6 inc